leftheader1
ENGILSHنقشه سایتعضویت و ورود اعضاصفحه اصلی
1397/05/16 09:27

افزايش 15 درصدي قيمت بليت اتوبوس
افزايش 15 درصدي قيمت بليت اتوبوس
افزايش قيمت قطعات و هزينه تعميرات، تحقق نيافتن تعهدات دولت در پرداخت يارانه بليت و افزايش هزينه‌هاي اتوبوسراني از مهمترين عوامل افزايش نرخ بليت اتوبوس است.

به گزارش خبرنگار ايمنا، بر اساس قانون يك سوم هزينه‌هاي حمل و نقل عمومي در شهرها را دولت، يك سوم شهرداري و يك سوم را مردم پرداخت مي كردند. اين در حالي است كه اكنون افزايش هزينه‌هاي حمل و نقل عمومي با وجود تحمل فشارهاي اقتصادي و عدم توجه دولت در پرداخت به موقع يك سوم يارانه خود به دوش شركت واحد اتوبوسراني افتاده است.

در حال حاضر ناوگان اتوبوسراني روزانه جابه جايي حدود 950 هزار نفر مسافر در روز را به وسيله 1450 دستگاه اتوبوس بر عهده دارد، در حالي كه 50 درصد ناوگان به سن فرسودگي رسيده و با توجه به وضعيت زيست محيطي شهر اصفهان و افزايش آلودگي هوا بايد سريعتر نوسازي و بازسازي شود. اين در حالي است كه در گذشته هزينه خريد يك اتوبوس تنها 90 ميليون تومان بود، اما اكنون هزينه خريد يك اتوبوس بيش از 600 ميليون تومان است.

يكي از رانندگان شركت واحد اتوبوس در اصفهان از گران شدن نرخ قطعات و لوازم مورد نياز اتوبوس هاي شهر مي‌گويد: «قيمت لوازم جانبي اتوبوس‌هاي شهر به شدت زياد شده، به خاطر همين معتقديم كه بايد قيمت بليت اتوبوس هم افزايش داشته باشد، اما درصد افزايش نرخ بليت به نسبت شهرهايي همچون تهران و مشهد كه خطوط آنها مسافت كمتري نسبت به شهر اصفهان دارد، بسيار كم است.»

علي نريماني ادامه مي‌دهد: تركيب برخي از خطوط همچون خط يك و دو BRT براي مسافران به صرفه است، چون مردم با پرداخت تنها 700 تومان مي‌توانند از پل يزدآباد تا ميدان جمهوري اسلامي را طي كنند.

احمد رمضاني يكي ديگر از رانندگان اتوبوسراني نيز مي‌گويد: مردم اگر اتوبوس‌هاي فعلي با اتوبوس‌هاي قديم را مقايسه كنند، قبول مي‌كنند كه اتوبوس‌هاي الان كيفيت بهتري دارد.

وي ادامه مي دهد: اين چند ماهه هزينه لاستيك و قطعات اتوبوس خيلي گران شده، البته الان همه چيز گران شده از شير، پنير، تا لاستيك و بليت اتوبوس. زماني كه لاستيك و روغن گران مي شود، افزايش قيمت بليت اتوبوس تا حداقل 20 درصد دور از انتظار نيست.

افزايش 20 درصدي حقوق و دستمزد كاركنان

قدرت افتخاري، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه در اين خصوص به ايمنا مي گويد: افزايش قيمت بليت بايد از اول فروردين اعمال مي‌شد كه به دليل تاخير در اخذ مصوبات به مردادماه رسيد.

وي ادامه مي دهد: بر اساس نرخ تورم، افزايش 20 درصدي حقوق و دستمزد كاركنان همچنين افزايش 100 درصدي هزينه‌هاي تامين و نگهداري، افزايش نرخ قطعات مصرفي از جمله روغن و لاستيك، نرخ كرايه اتوبوس‌هاي شهر اصفهان به طور متوسط در خطوط مختلف تا 15 درصد افزايش يافت.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه  اضافه مي كند: تا يك ماه گذشته 22 نرخ متفاوت در خطوط مختلف اتوبوسراني از شهروندان دريافت مي‌شد كه باعث سردرگمي براي مردم، اختلال در فرايند بهره برداري، ايجاد رقابت ناسالم در محورهايي كه اتوبوس‌ها به صورت موازي با كرايه‌هاي مختلف تردد مي‌كنند و كاهش امكان جابه جايي اتوبوس‌ها شده بود، اما در حال حاضر 22 نرخ كرايه به 8 نرخ رسيده است.

افتخاري با بيان اينكه دولت بايد يك سوم از هزينه بليت اتوبوس‌هاي اصفهان را پرداخت كند، مي گويد: اين در حالي است كه با عدم پرداخت سهم دولت، در واقع شهرداري اصفهان دو سوم و مردم فقط يك سوم هزينه ها را پرداخت مي كنند، البته افزايش قيمت بليت اتوبوس به معناي افزايش سهم مردم از پرداخت هزينه ‌ها نيست.

وي گفت: خدمات شبانه‌روزي اتوبوسراني با حدود يك هزار و450 دستگاه اتوبوس و طول خط بيش از دو هزار كيلومتر و جابه‌جايي روزانه بيش از 600 هزار مسافر انجام مي‌شودكه اين حجم از خدمات گسترده، مشاركت جدي شهروندان در تأمين بخشي از هزينه‌هاي اتوبوسراني را مي‌طلبد.

افزايش قيمت بليت اتوبوس در حالي رقم مي خورد كه قيمت بليت مترو اصفهان در خردادماه هيچ تغييري نكرد و در سي و هفتمين جلسه علني شوراي شهر اصفهان به تصويب نرسيد، معاون مالي و اقتصادي شهرداري اصفهان گفته بود كه در حال حاضر با وجود افزايش مسافران مترو و تردد روزانه 50 هزار نفر با اين وسيله حمل و نقل عمومي، درآمدهاي ناشي از اين پروژه هيچ يك از نيازهاي مالي مترو را برطرف نمي‌كند، اما به منظور رفاه حال شهروندان قيمت مترو هيچ تغييري نكرد. با اين حال نه افزايش بليت مترو و نه افزايش بليت اتوبوس جوابگوي هزينه‌ها نيست، بلكه اين تنها يك سوم هزينه‌هاي استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومي را پوشش مي‌دهد.

 


 
 

شركت واحد اتوبوسراني اصفهان  به عنوان تنها سامانه حمل و نقل عمومي شهر اصفهان امر خطير جابجايي حدود 650 هزار نفر مسافر را  با حدود 1150 دستگاه اتوبوس طول خط به ميزان KM 2000و بيش از 1800 پرسنل در روز بر عهده دارد . اين شركت با هدف افزايش كيفيت سرويس دهي شهروندان برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت خود را تدوين و به ترتيب الويت در جهت اجرائي شدن برنامه ها تلاش خواهد نمود.       

    معرفي شركت
   

    شرح وظايف
    رزومه مدير عامل
    ساختار تشكيلاتي(چارت)
    مدير عاملان قبلي




    ارتباط با شركت
   
   

  مشخصات سازمان اتوبوسراني هاي كشور

         

اطلاعات خطوط

   
   

نرخ كرايه هاي خطوط اتوبوسراني

مسيريابي اتوبوس

   

تغييرات مسير خطوط

اطلاع رساني خطوط اتوبوسراني

     

خدمات شركت به پرسنل

خدمات الكترونيك و گردش كار

 
 تعاوني مصرف
فيش حقوقي و احكام پرسنل
اشياء پيدا شده
    تعاوني مسكن واحد دربستي
    قرض الحسنه بخش خصوصي و ميني بوسراني
    خدمات رفاهي مراحل تبليغات در اتوبوسهاي شهري
    واحد ورزش      

 

         

درباره ناوگان

 
    آمار كلي شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه تاريخچه
    مقايسه آماري قبل و بعد از اجراي اقدامات اتوبوسراني از سال 92تا 96 انواع اتوبوس
        آدرس هاي اينترنتي اتوبوسراني هاي كشور و شركت هاي سازنده خودرو

 


 

آرشيو مناقصات و مزايدات

مزايدات


مناقصات

   
   

مزايدات



NewsGroupList
../
بازديد از صنعت خودرو

برگزاري كارگاه آموزشي شهيد جهان آرا
در اين دوره از كلاس ها كه به مدت 45 روز براي كليه پرسنل شركت برگزار گرديد ، آموزشهايي اعم از فني و تخصصي ، اعتقادي و مذهبي و هم چنين در آخر مدير عامل شركت در مورد اهداف و چشم انداز شركت و همچنين مشكلات و معضلاتي كه در پيش روي روند فعاليت شركت ميباشد صحبت ميكردند.