سال 95Omran
1ارتباط با مانقشه سايت1عضويت و ورود اعضا1صفحه اصلیصفحه اصلی
1398/01/31 توسعه عمراني در مسير محروميت‌زدايي بزرگترين اتفاق عمراني اصفهان كليد خورد98/01/31
توسعه عمراني در مسير محروميت‌زدايي بزرگترين اتفاق عمراني اصفهان كليد خورد98/01/31

پنجشنبه 29 فروردين‌ماه كلنگ احداث «مجموعه پل‌ها و تقاطع غيرهمسطح نصف‌جهان» با پيش‌بيني1220 ميليارد ريال اعتبار با حضور استاندار اصفهان، نمايندگان مجلس، شهردار اصفهان و اعضاي شوراي شهر بر زمين زده شد.

<< پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غيرهمسطح نصف‌جهان>> كه شهردار اصفهان از آن به عنوان بزرگترين اتفاق عمراني سال جاري نام مي برد شامل پنج پل خواهد بود كه طول پل اول 495 متر و طول پل‌هاي دوم، سوم و چهارم 500 متر و طول پل پنجم 130 متر است.

اين پروژه كه در منطقه 15 واقع شده يك پروژه حياتي براي شهر اصفهان است كه با نگاه معماري طبق زمانبندي شهرداري اصفهان تا 20 ماه آينده احداث خواهد شد. امروز در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پروژه به دليل اهميت آن استاندار اصفهان، نمايندگان مجلس، شهردار، اعضاي شوراي شهر، مديران شهري و پيمانكاران مربوطه حضور داشتند.

مديريت شهري با همدلي زمينه اجراي پروژه "نصف جهان" را فراهم كرد

عباس رضايي، استاندار اصفهان در اين مراسم گفت: شهرداري اصفهان با شور و انگيزه، مديريت و درايت پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غيرهمسطح نصف جهان را به مرحله اجرا رسانده و اعضاي شوراي شهر نيز با همدلي، هماهنگي و انسجام همكاري خوبي داشته و شرايط را براي اجراي اين پروژه فراهم كرده‌اند.

وي ادامه داد: مجموعه شهرداري در تأمين بودجه اين پروژه مشاركت خوبي داشته و معاونت فني شهرداري نيز قول اجراي اين پروژه را ظرف مدت 18 ماه داده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: مهندسان، سركارگران، پرسنل شهرداري روزها و شب‌هاي پراسترس و پرتلاشي را براي اجرايي كردن اين پروژه پيش‌رو دارند كه با همدلي و هم زباني همينطور انسجام در بين بدنه مديريت شهري و اعضاي شوراي شهر اين پروژه در ظرف مدت تعيين شده عملياتي مي‌شود.

استاندار اصفهان تأكيد كرد: پروژه پل‌ها و تقاطع غيرهمسطح با انسجام و هماهنگي مورد بررسي قرار گرفته و امروز شاهد كلنگ زني اين پروژه بزرگ شهري هستيم.

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره مصرف بالاي سوخت در كشور خاطرنشان كرد: قيمت ارزان سوخت سبب شده مصرف انرژي در واحدهاي مسكوني، اداري، تجاري و در همه مراكز شهري بالا باشد همچنين خودروهاي تك سرنشيني كه هر روز شهروندان از آن استفاده مي‌كنند با سوخت ارزان تردد كرده كه اين باعث مصرف بالاي انرژي و آلودگي آب و هوا مي‌شود.

رضايي تأكيد كرد: در زمينه صرفه‌جويي مصرف سوخت و انرژي بايد فرهنگ عمومي تقويت شود تا مصرف بهينه انرژي در قسمت‌هاي مختلف اعم از واحدهاي مسكوني، اداري و ديگر واحدها و مكان‌ها نهادينه و مورد توجه قرار بگيرد، به طور مثال در يك واحد آموزشي كه در تابستان فعاليتي ندارد به دليل مصرف بيهوده انرژي تا 30 هزار ليتر آب در يك روز استفاده مي‌شود چنانچه مصرف انرژي 100 روز در اين واحد آموزشي را در نظر بگيريم متوجه خواهيم شد كه مصرف بيهوده و بيش از حد انرژي در وسايل گرمايشي و سرمايشي وجود دارد.

وي با اشاره به تاثير سرعت پروژه‌ها در كاهش مصرف سوخت خاطرنشان كرد: بازه زماني مورد نظر براي اتمام پروژه 18 ماه در نظر گرفته شده است، اما اگر اين 18 ماه به 16 ماه تقليل پيدا كند كاهش مصرف سوخت و انرژي را در پي خواهد داشت و خدمت بزرگي در اين مسير انجام مي‌شود.

استاندار اصفهان تأكيد كرد: مركز ثقل جمعيتي شهر به لحاظ ترافيكي بايد مورد توجه قرار گرفته و با احداث زيرگذر و انجام ساير پروژه‌ها مسئله ترافيك مركز شهر نيز رفع شود.

وي افزود: خدمتگزاري در اين مسير به مردمي لايق كه در راه كشور خود 23 هزار شهيد دادند بسيار مهم و جزء وظايف مسئولان است.

رضايي با اشاره به كمك‌هاي مردمي اصفهاني‌ها به مردم مناطق سيل زده گفت: اصفهان رتبه نخست كمك‌هاي نقدي در كشور را براي كمك به سيل زدگان به خود اختصاص داده است و رتبه دوم كمك‌هاي غيرنقدي را از آن خود كرده است كه اين كمك‌ها به صورت خودجوش از مساجد، مراكز فرهنگي و ساير مراكز شهر به مناطق سيل زده شده ارسال شده است.

استاندار اصفهان ابراز اميدواري كرد: در آينده شاهد افتتاح پروژه‌هايي مشابه و در ابعاد وسيع‌تر در شهر اصفهان باشيم.

بزرگترين رويداد حوزه شهرسازي در اصفهان رقم خواهد خورد

قدرت الله نوروزي، شهردار اصفهان در اين مراسم اظهار كرد: اين پروژه بزرگترين پروژه سال جاري شهر اصفهان است كه براساس زمان بندي از پيش تعيين شده به اتمام خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه رينگ حفاظتي شهر به طول 78 كيلومتر است كه 54 كيلومتر آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، گفت: اين رينگ يك حلقه بهم پيوسته يا يك آزادراه دورتادور شهر اصفهان است كه اجراي آن مي‌تواند بار سنگين ترافيك ناشي از تردد خودروهاي سنگين را از نقاط مختلف شهر كاهش دهد و سبب روان سازي ترافيك شده همچنين در كاهش مصرف سوخت و آلودگي هوا تأثير گذار است.

شهردار اصفهان ادامه داد: براي تحقق رينگ حفاظتي بايد همت كرد تا شاهد روان سازي ترافيك در شهر باشيم البته از ابتداي فعاليت دوره جديد مديريت شهري اجراي اين پروژه را به عنوان اولويت در برنامه‌ها قرار داده‌ايم اما از نمايندگان مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و همچنين استاندار اصفهان تقاضا مي‌كنيم براي شكل گيري كامل اين حلقه كمك كنند تا شهرهاي ديگر از اعتبارات دولتي برخوردار شده و با شهرداري اصفهان براي تكميل حلقه حفاظتي شهر همراهي كنند.

وي ادامه داد: اگر اين اتفاق رخ دهد بزرگترين رويداد حوزه شهرسازي در اصفهان رقم خواهد خورد و امنيت تردد شهروندان تأمين ‌مي‌شود.

بزرگراه اردستاني را ظرف 10 ماه تكميل مي‌كنيم

نوروزي با بيان اينكه آذرماه سال گذشته عمليات احداث تقاطع غيرهمسطح در بزرگراه شهيد اردستاني آغاز شد گفت: در همان روز كلنگ زني پروژه اعلام كرديم كه اين تقاطع را ظرف 10 ماه احداث مي‌كنيم و به وعده خود عمل خواهيم كرد با وجود اينكه با سرماي زمستان كار ادامه داشت و حتي چند روز بخشي از امكانات و تجهيزات شهرداري در اختيار سيل زدگان قرار گرفت، اما به مردم و مسئولان قول مي‌دهيم سرموعد يعني 10 ماه اين پروژه را افتتاح خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه احداث پروژه غيرهمسطح در بزرگراه اردستاني از ميزان تردد خودروها در شهر مي‌كاهد گفت: احداث اين پروژه باعث كاهش آلودگي هوا و ترافيك در شهر مي‌شود و جان انسان‌هايي كه به دليل كوتاهي در ساخت پل‌ها و راه‌ها كشته مي‌شوند را حفظ مي‌كند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر در دوره خدمت مديريت جديد شهرداري اصفهان از كشته شدن حتي يك نفر جلوگيري شود براي ما موفقيتي بزرگ است.

وي تأكيد كرد: بر اساس برنامه زمانبندي مجموعه پل‌ها و تقاطع غيرهمسطح نصف جهان ظرف 20 ماه ساخته مي‌شود، اما با اعتقاد به توان و پشتكار پيمانكار و كاركنان حوزه عمران شهرداري اعلام مي‌كنم كه از امروز يعني 29 فروردين 98 ظرف 18 ماه آينده در هرشرايطي اين پل ساخته خواهد شد كه البته اين قاطعيت در سخن گفتن به دليل همكاري مسئولان و حمايت آن‌ها است كه كار را براي ما آسان كرده و موانع را از سرراه برداشته است.

نوروزي ادامه داد: بارها براي رفع مشكلات به تهران سفر كرديم و با مسئولان مربوطه مذاكراتي انجام داديم. شهردار منطقه نيز هر روز پيگيري‌هاي لازم را انجام داد؛ شهرداري به تعهدات خود براي پرداخت 23 ميليارد تومان هزينه زمين و آزادسازي عمل كرده است در اين راستا 17 هكتار زمين مورد نياز براي احداث پل آزادسازي و در اختيار شهرداري قرار گرفته است.

وي تأكيد كرد: ما ابتدا پل نمي‌سازيم و پس از آن در دادگاه به دنبال آزادسازي زمين باشيم بلكه ما به دنبال اين هستيم كه بدون دغدغه كار را آغاز كنيم.

وعده‌هايمان را عملي مي‌كنيم

شهردار اصفهان با بيان اينكه مجموعه پل‌ها و تقاطع غيرهمسطح نصف جهان از پنج پل به طول يك و نيم كيلومتر احداث مي‌شود، گفت: ظرف 18 ماه آينده پنج پل و مساحت يك و نيم كيلومتري حلقه حفاظتي احداث خواهد شد، اين اقدام كار كمي نيست چرا كه اين پروژه اگر بزرگتر از پل‌هاي قبل نباشد كوچكتر نيست.

وي با بيان اينكه  اين پل نقش مهمي در رفع مسائل ترافيكي شهر خواهد داشت خاطرنشان كرد: محموعه پل ها و تقاطع غيرهمسطح نصف جهان با نگاه معماري و دروازه ورودي شهر ساخته خواهد شد؛ براي احداث پروژه عجله نداريم، اما درصدد هستيم فعاليت‌ها را دقيق و به موقع در راستاي تحقق وعده‌هايمان انجام دهيم.

نوروزي با بيان اينكه 78 كيلومتر حلقه حفاظتي از شهرهاي اصفهان خورزوق، برخوار و باغ ابريشم عبور خواهد كرد گفت: براي تكميل حلقه حفاظتي شهر نياز به همراهي و همكاري دستگاه هاي مربوطه هستيم.

وي با تبريك فرارسيدن روز ارتش گفت: امروز از ارتشيان تشكر مي كنم كه براي آزادسازي بيش از 10 كيلومتر از مسير حلقه حفاظتي شهر نهايت همكاري را داشتند همچنين همكاري استانداري اصفهان وصف ناپذير است كه 10 كيلومتر از مسير را آزاد مي كند و قطعا اگر اين اتفاق محقق شود زندگي در شهر راحت تر خواهد بود.

شهردار اصفهان تصريح كرد: از پل نصف جهان تا تقاطع غيرهمسطح در بزرگراه اردستاني هفت كيلومتر مسافت است كه اگر احداث شود سالانه از نظر سوخت 30 ميليارد تومان صرفه‌جويي در بر خواهد داشت و اين به معناي كاهش هزينه ها است؛ از اين 30 ميليارد تومان 18 ميليارد تومان به هزينه هاي كاهش سوخت مربوط مي شود.

وي عنوان كرد: به مسئولان شهرداري اعلام مي‌كنم كه به صورت دو شيفت و بدون توقف كار كنند و بدانند كه تا 18 ماه ديگر هرگز تعطيلي چند روزه نخواهيم داشت البته به احترام برخي مناسبت ها از جمله شهادت حضرت علي (ع) و تاسوعا و عاشوراي حسيني كار تعطيل خواهد شد، اما 17 روز تعطيلات نوروز نخواهيم داشت.

دروازه ورودي شرق سامان مي يابد

ايرج مظفر، معاون عمران شهري شهردار اصفهان در اين مراسم اظهار كرد: همزمان با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غير همسطح نصف جهان، دروازه ورودي شرق نيز سامان مي‌يابد.

وي ادامه داد: اين پروژه بزرگترين پروژه تاريخ فعاليت شهرداري اصفهان به شمار مي‌رود كه مديريت شهري براي اجراي آن اهتمام ويژه دارد.

معاون عمران شهري شهردار اصفهان با اشاره به اجراي حلقه حفاظتي ترافيكي شهر گفت: از سال‌هاي 73 تا 79 مطالعات زيادي در خصوص حلقه حفاظتي شهر انجام شده بود و سال 79 مصوبه شوراي عالي برنامه ريزي استان را دريافت كرد و اين مصوبه به تمام شهرداري‌ها و شهرستان‌هاي مرتبط از سوي استاندار وقت ابلاغ شد.

مظفر تصريح كرد: از آن زمان تا سال گذشته كه به طور جدي عمليات احداث حلقه حفاظتي شهر در دستور كار قرار گرفت و آغاز شد اقدامات براي ايجاد حلقه حفاظتي تنها در حد مصوبات و جلسات اداري باقي مانده بود.

وي با بيان اينكه مديريت جديد شهري اصفهان در سال 96 براي احداث حلقه حفاظتي وارد عمل شد خاطرنشان كرد: حلقه حفاظتي شهر 78 كيلومتر طول مسير دارد كه 45 كيلومتر آن در محدوده شهر و مابقي از شهرهايي همچون برخوار، خميني شهر، دولت آباد، خورزوق، درچه و ابريشم عبور مي‌كند.

وي ادامه داد: باتوجه به مشكلات شمال شرق اصفهان براي اتصال حلقه حفاظتي و حذف مشكلات ترافيكي آن مقرر شد شهرداري اصفهان به كمك ساير شهرهايي كه از نظر بودجه امكان آزادسازي ندارند برود تا ادامه بلوار فرزانگان به تقاطع غيرهمسطح در بزرگراه اردستاني متصل و معضل چندين ساله ساكنان شمال شرق برطرف شود.

معاون عمران شهري شهردار اصفهان با بيان اينكه آذرماه سال گذشته تقاطع غيرهمسطح در بزرگراه شهيد اردستاني كلنگ زني شد گفت: عمليات احداث اين پروژه تاكنون پيشرفت خوبي داشته و طبق برنامه زمانبندي در حال اجراست.

مظفر با بيان اينكه حلقه حفاظتي شهر، 33 تقاطع غير همسطح بزرگ در مسير خود دارد اظهار كرد: عرض اين حلقه حفاظتي 76 متر است كه متناسب با عبور از محل‌هاي مختلف براساس مطالعات معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري و همچنين معاونت شهرسازي و معماري براساس نقشه‌هاي ابلاغ شده اجرايي خواهد شد.

وي تأكيد كرد: براي آزادسازي مسير حلقه حفاظتي نياز به همكاري مردم داريم و درصدد هستيم تا پنج سال آينده اين رينگ راه‌اندازي شود.

آبروي شهرداري به معناي آبروي جمهوري اسلامي است

حيدرعلي عابدي در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: اگر مردم براي آزادسازي با شهرداري، وزارت راه، وزارت بهداشت يا ساير ارگان‌ها قرارداد مي‌بندند تا پروژه‌اي با فعاليت پيمانكاران در شهر آغاز شود، چنانچه وزارتخانه‌ها يا شهرداري‌ها در اين زمينه بيش از توان مالي خود بدهي ايجاد و نتوانند بدهي‌ها را پرداخت كنند، اعتماد به نظام جمهوري اسلامي دچار خدشه خواهد شد و ارزش عمراني نخواهد داشت.

وي با بيان اينكه «اعتماد عمومي» ارزش بيشتري نسبت به انجام پروژه هاي عمراني دارد، تصريح كرد: دومين خدمتي كه مي توان به نظام جمهوري اسلامي ارايه كرد، توسعه فعاليت‌هاي عمراني است زيرا انجام اين اقدامات مي‌تواند تورم را كاهش داده و باعث ايجاد رونق و كمك به قشرهاي ضعيف جامعه شود.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تا زماني كه اقدامات عمراني نباشد، توسعه كشور امكان‌پذير نخواهد بود و رشد يافتگي نخواهيم داشت؛ شهرداري‌ها و سازمان‌هاي دولتي بايد بر اساس توان اعتباري خود پروژه‌هاي عمراني را آغاز كنند تا پيمانكارها دچار لطمه و آسيب نشوند.

عابدي با بيان اينكه بصيرت و تيزبيني لازم در شهرداري اصفهان براي اجراي پروژه‌هاي عمراني وجود دارد، گفت: شهرداري اصفهان تا حصول اطمينان از تامين اعتبار پروژه‌ها، اجراي آنها را در دستور كار قرار نمي‌دهد به همين دليل پروژه‌هايي كه كليد مي‌خورد علي‌رغم اينكه بر دوش خود شهرداري سنگيني مي‌كند، مي‌تواند در توسعه شهر و كشور تاثيرگذار باشد و مانع سلب اعتماد پيمانكاران شود.

وي اظهار كرد: مجموعه پل‌ها و تقاطع غير همسطح نصف جهان از جمله پروژه‌هايي است كه پس از تامين اعتبار آغاز شده و مشتاق هستيم بيشتر از كلنگ‌زني پروژه‌هاي عمراني، شاهد كلنگ زني و افتتاح موفقيت آميز باشيم.

قول مي‌دهيم فرآيند اجراي رينگ چهارم را تسهيل كنيم

ناهيد تاج الدين در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: طراحي اين پروژه از سال 83 شروع و برد عملياتي و اجرايي آن از امروز آغاز شد.

وي افزود: اين پروژه بزرگ مقياس به طول 78 كيلومتر در حوزه شهرستان اصفهان قرار دارد و حدود 45 كيلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: با همتي كه در مديريت شهري وجود دارد، اميدواريم طي 20 ماه آينده شاهد بهره برداري از اين پروژه باشيم.

وي با اشاره به رينگ حفاظتي افزود: اجراي اين طرح كاهش آلودگي هوا و كاهش ترافيك را به دنبال دارد با توجه به اينكه عمليات اجرايي قسمتي از اين پروژه در خارج از شهر اصفهان قرار دارد، معاونت عمراني استانداري بايد براي عملياتي كردن اين طرح در خارج از شهر اصفهان همكاري لازم را داشته باشد.

تاج الدين ادامه داد: قسمتي از اين پروژه به خميني شهر، دولت آباد مربوط است و نمايندگان مجلس نيز در صورت نياز پيگيري لازم را در اين زمينه خواهند داشت.

وي با اشاره به درخواست مقامات استانداري براي پيگيري اجراي طرح در شهرستان اصفهان، افزود:در صورت لزوم با مديران و نمايندگان شهرستان‌هاي واقع در طرح مذاكراتي در اين زمينه انجام خواهيم داد و اين قول را به همه مديران استان و شهر اصفهان مي‌دهيم كه پيگيري‌هاي لازم براي تسهيل در فرآيند اجراي اين پروژه را انجام خواهيم داد.